Onze expertises

Onze klanten helpen meer uit data te halen

Niet meer beslissen op onderbuikgevoel maar op betrouwbare feiten. Dat is de focus van Vimak.

Samen met onze klanten willen we de volgende digitaliseringsstap zetten door meer te halen uit bestaande data. Daarvoor zetten wij onze expertises in. Hiermee creëren wij bruikbare inzichten om tot betere beslissingen te komen.

Onze expertises

Automatiseren van rapportages

Rapportages worden nog vaak in excel gemaakt. Hoewel excel een geweldig programma is, is het continu updaten van rapportages hier vaak lastig en tijdrovend. Door deze rapportages te automatiseren worden ze een stuk gebruiksvriendelijker. Bijwerken van het rapportage kan dan geheel automatisch of met één druk op de knop. Dat is efficiënter en gemakkelijke

Aanbrengen van rapportagestructuur

Door het aanleggen van verschillende lagen in de rapportages ontstaan te mogelijkheid in te zoomen van bedrijfsbrede helikoptervisie naar regelniveau. Zo ga je in slechts een paar clicks van probleem naar oorzaak.

Daarnaast kan één dashboard met verschillende rechten ervoor zorgen dat het management alles kan zien en bijvoorbeeld projectleiders enkel hun eigen projecten. Oftewel een rapportage voor elke afdeling of projectteam compleet in dezelfde style maar met eigen cijfers.

Ontwikkelen van dashboards

In een dashboard worden de belangrijkste prestatie indicatoren weergegeven. Hierdoor wordt in één oogopslag zichtbaar hoe het bedrijf, de afdeling of bijvoorbeeld de webshop ervoor staat. Hierdoor kunnen beslissingen gemaakt worden op betrouwbare feiten in plaats van het “onderbuikgevoel”.

Op maat gemaakt inzicht in data

Ieder bedrijf gebruikt informatiesystemen. Deze systemen leggen veel data vast. Data die vaak veel kan zeggen over de prestaties van het bedrijf. Alleen wat een bedrijf wilt zien is vaak uniek. Daarom geloven wij erin dat dashboards en rapportages maatwerk moeten zijn. We maken daarom op basis van de klantvraag en de beschikbare data compleet de op klant afgestemde rapportages.

Benieuwd naar de mogelijkheden?
Bekijk een voorbeeld

Hoe we onze expertises toepassen

Al onze opdrachten zijn maatwerk. Geen enkel bedrijf is tenslotte hetzelfde. Hierbij gaan we in gesprek over wat de gewenste inzichten zijn. Dit vergelijken we met de beschikbare data en daarmee gaan we aan de slag.

Stap 1: Informatiebehoefte vaststellen

In de eerste fase worden de usercases en databronnen in beeld gebracht. Vervolgens wordt er een schets gemaakt voor visueel een beeld te krijgen van het te realiseren eindproduct.

Stap 2: Connectie maken

Om alle data beschikbaar te maken, maken we verbinding met verschillende bronnen.

Stap 3: Data inspectie

De beschikbare data is niet altijd van even hoge kwaliteit. Om dit recht te trekken doen we eerst een inspectie.

Stap 4: Transformeren & combineren

Om alles in een overzicht te krijgen moeten verschillende tabellen aan elkaar geknoopt worden. Dat gebeurt in deze stap.

Stap 5: Visualiseren

Wanneer alle data goed staat kunnen de rapportages/dashboards gemaakt worden.

Stap 6: Delen, trainen, leren

Tot slot geven we uitleg. Uitleg over hoe om te gaan met de dashboard en wat de cijfers nu eigenlijk zeggen. Zodat de nieuwe inzichten vertaald kunnen worden in nieuwe stappen.

Benieuwd naar de mogelijkheden?
Koppeling met uw pakket?